Jak mądrze wybrać stronę internetową lub sklep?

Potrzebujesz strony internetowej lub sklepu? Zaczynasz lub planujesz otworzyć swój biznes online, lub przenieść go do sieci? Masz 100% pewności, że on się powiedzie? Jak tak, to budowa profesjonalnej strony jest jak najbardziej uzasadniona. Funkcjonalna, marketingowo i programistycznie poukładana witryna to klucz do sukcesu.

Jednak na początku, gdy klientów jeszcze wielu nie ma. Budżet jest ograniczony. Zadaj sobie pytanie, czy jest sens inwestować kilka tysięcy złotych? Czy może lepiej, zainwestować dużo mniejszą kwotę, na przykład w formie abonamentu, a resztę reinwestować w bardziej praktyczne działania? A może postawić na darmowym rozwiązaniu?

Na rynku istnieje wiele ciekawych alternatyw. Shoplo, RedCart, Woocommerce, WIX czy Shoper. To świetny wybór, jeżeli jesteś właścicielem sklepu lub szukasz czegoś po cenie. Niski abonament, możliwość integracji w stylu drop shipping. Darmowe, proste dodatki. Będzie to działało. Jest jednak jedno: ale. Tutaj zawsze będziesz uziemiony, a prace programistyczne są więcej warte niż te 3 – 4 tysiące złotych w przypadku zamkniętych systemów sklepowych. Jak sprzedajesz z kolei powyżej 5.000 produktów, to też musisz się zastanowić. Tamte systemy mają mocne serwery, nie zamulą. W przypadku Woocommerce musisz dobrać dobry serwer, żeby jego pamięć wynosiła 1GB. Mniejsze standardy nie wystarczą. Zwłaszcza jeżeli Twoje produkty mają dużo wariantów. Wtedy może być problem z poprawną integracją. A jak sprzedajesz mniej produktów, to jest mniej problemów.

Dodatkowo weź pod uwagę aspekt, że będziesz tam uziemiony. Jak będziesz chcieć przenieść taki sklep, to pamiętaj o Twoim SEO. Po roku czy dwóch, przeniesienie strony na zupełnie inne miejsce, może oznaczać mocny spadek w pozycjach. Zwłaszcza jeżeli zmianom ulegną opisy, tagi, linkowanie. Bo o ile to proste przekierowanie to nie ma większego problemu.

A co ze stroną internetową?

Tutaj sprawa jest podobna. Początkowy koszt, taki w skali roku to około 100 zł. Potrzebujesz małego hostingu + domeny i skrzynek mailowych. Na rynku jest wiele darmowych wtyczek, motywów i innych rozwiązań. Możesz sobie poradzić samodzielnie, ale pamiętaj, że walutą tutaj jest Twój czas.

Początki są łatwe, ale co dalej? Co z integracją Pixela? Google Analytics? Serach Console? Może czatów, okienek? Co z testami pop-up? Co z innymi rozwiązaniami, które mają dać Ci możliwość budowy własnej społeczności na Twojej stronie internetowej? Pamiętaj, że za pomocą pixela i grup na Facebooku, dysponujesz cudzą bazą. To akurat proste. Wystarczy wtyczka PixelYourSite, przekierowanie numeru ID i gotowe. Ale jak Facebook zmieni politykę, to możesz wszystko stracić. Dzięki, dobrze zorganizowanej stronie internetowej, możesz dysponować własną bazą i być osobą niezależną.

Musisz też pamiętać o aktualizacjach wtyczek, testach wtyczek – nie każda pasuje. Niektóre mogą spowodować konflikt witryny, a ta się zepsuje. Pozostaje szukanie kopii zapasowych i naprawach.

Co jest dla Ciebie lepsze? My mamy dla Ciebie propozycję. Stronę internetową rozłożoną na 12 miesięcy płatności. W skład tego całą opiekę i aspekty techniczne są po naszej stronie. Ty skupiasz się na własnym biznesie. Zapytaj o szczegóły. W ramach bezpłatnej konsultacji podpowiemy Ci, czy lepiej, żeby inwestować z góry, czy może skorzysta z darmowej wersji, a może rozłożyć płatność na raty?

Wypełnij formularz i dowiedz się jakie rozwiązanie będzie dla Ciebie najlepsze

Wyceń projekt