Warning: Undefined variable $post in /home/platne/serwer216644/public_html/interakcjo.pl/wp-content/themes/interakcjo/single.php on line 12

Warning: Attempt to read property "ID" on null in /home/platne/serwer216644/public_html/interakcjo.pl/wp-content/themes/interakcjo/single.php on line 12

10 przydantych narzędzi do marketingu

Szukasz narzędzi do marketingu? Jesteś przedsiębiorcą, który buduje swój biznes, ale aktualnie albo nie ma środków, albo nie ufa już agencjom marketingowym i chce wziąć sprawy w swoje ręce? Mam dla Ciebie 10 przydatnych narzędzi, które pomogą Ci poukładać Twój biznes online.

1. Google Analytics

Rozpoczynając od podstaw, Google Analytics to niezbędne narzędzie dla każdego marketera. Umożliwia ono dogłębną analizę ruchu na stronie internetowej, pozwalając zrozumieć, skąd przychodzą Twoi użytkownicy, jakie treści cieszą się największą popularnością i jak długo goście pozostają na Twojej stronie. Dzięki tym informacjom możesz dostosować swoje strategie marketingowe do potrzeb i preferencji swojej grupy docelowej, co jest kluczowe dla zwiększenia zaangażowania i konwersji.

2. SEMrush / Semstorm / Senuto

SEMrush to wszechstronne narzędzie do analizy SEO i marketingu treści. Ogólnie jest mega! W wersji darmowej już sprawdzisz budowę swoich pozycji. Podpatrzysz jak reklamuje się konkurencja. Senuto i Semstorm są już narzędziami płatnymi, to nie wysoka opłata bo około 129 zł miesięcznie, ale w nich możesz sprawdzić pozycję swoich słów kluczowych. Czyli dowiesz się po jakich hasłach trafiają do Ciebie klienci i czy te hasła są dla Ciebie sensowne. Bo jeśli nie, to czas na przeplanowanie swojej strategii!

3. HubSpot

HubSpot to kompleksowa platforma do automatyzacji marketingu, która oferuje narzędzia do zarządzania relacjami z klientami (CRM), automatyzacji e-mail marketingu, tworzenia treści, SEO, oraz analizy danych. To doskonały wybór dla firm, które chcą zintegrować różne aspekty swoich działań marketingowych w jednym miejscu, co pozwala na bardziej spójne i skuteczne kampanie marketingowe. W skrócie to ja kocham HS! Było mi dane testować Trello, Birtix, LiveSpace i kilka innych narzędzi, ale HubSpot rządzi. Za darmo możesz: Wysyłać maile i śledzić, czy klient odebrał. Zarządzać swoją bazą kontaktów, mierzyć ich aktualny status, sprawdzić skąd przyszli – czy z płatnej kampanii (dobre jak nie umiesz Analyticsa), czy na przykład z SEO. A może z polecenia? Masz także system zadań, więc możesz sobie organizować lepiej swoją pracę.

4. Canva

Canva to intuicyjne narzędzie do projektowania graficznego, które umożliwia tworzenie profesjonalnie wyglądających grafik na potrzeby różnych kanałów marketingowych, takich jak media społecznościowe, blogi, banery reklamowe i wiele innych. Dzięki bogatej bibliotece szablonów, zdjęć i elementów graficznych, Canva jest doskonałym rozwiązaniem dla marketerów, którzy chcą szybko tworzyć atrakcyjne wizualnie materiały bez potrzeby posiadania zaawansowanych umiejętności projektowych.

Przykład zastosowania: Robisz sobie 3-4 różne wariacji kreacji, która Ci się podoba. Ustawiasz sobie swój branding, robisz kolory (mowa o wersji darmowej), szykujesz wymiary grafik reklamowych. I gotowe! Potem wracasz, jak masz gotowe treści z Chata GPT i podmieniasz tylko tytuł i zdjęcie. Nie musisz za każdym razem szukać inspiracji, pomysłów… wszystko masz gotowe.

5. Publer.io

Publer.io to platforma do zarządzania mediami społecznościowymi, która pozwala na planowanie, publikowanie i monitorowanie postów na wielu kanałach społecznościowych z jednego miejsca. Jest to nieocenione narzędzie dla marketerów, którzy chcą efektywnie zarządzać swoją obecnością w mediach społecznościowych, oszczędzając czas i zwiększając zasięg swoich działań. Możesz tutaj za darmo połączyć swoje konto z LinkedIn, Facebooka, Google Wizytówki czy YouTube i z jednego miejsca planować content. Działają także oznaczenia innych firm i osób, więc jedno miejsce i Social Media ogarnięte.

6. MailerLite

MailerLite to platforma do automatyzacji e-mail marketingu, która umożliwia projektowanie, wysyłanie i analizowanie kampanii e-mailowych. Dzięki łatwemu w użyciu interfejsowi i zaawansowanym funkcjom segmentacji, Mailerlite jest doskonałym narzędziem dla firm każdej wielkości, które chcą personalizować swoje komunikaty i budować trwałe relacje z odbiorcami. Jest płatna, więc jak nie masz asy pobaw się Mailchimp. Moim zdaniem bardziej „kwadratowy”, może wydaje się staroświecki, ale ma sporo funkcji za darmo.

7. Ahrefs

Ahrefs to kolejne potężne narzędzie SEO, które oferuje szczegółowe analizy backlinków, badania słów kluczowych, analizy konkurencji, i wiele więcej. Jest to niezbędne narzędzie dla marketerów skupiających się na budowaniu silnej obecności online i poprawie widoczności w wyszukiwarkach poprzez skuteczne strategie link buildingu i optymalizację treści. Jest bardzo drogie… no i dla zaawansowanych. Ale oferuje multum darmowych wtyczek i rozszerzeń, które w podstawowym stopniu pomogą Ci w kontroli Twojego biznesu online. Nawet za darmo możesz przypisać do niego swoją stronę i dostawać powiadomienia o pozycji! Nie musisz o niczym pamiętać.

8. BuzzSumo

BuzzSumo to narzędzie do analizy treści, które pozwala na odkrywanie najpopularniejszych treści w różnych branżach oraz identyfikowanie kluczowych influencerów. Dzięki tej wiedzy, marketerzy mogą tworzyć bardziej angażujące i viralowe treści, które rezonują z ich grupą docelową.

9. Zapier

Zapier to narzędzie do automatyzacji, które pozwala na łączenie Twoich ulubionych aplikacji i automatyzowanie rutynowych zadań. Możesz na przykład automatycznie publikować posty na mediach społecznościowych za każdym razem, gdy publikujesz nowy post na blogu, co oszczędza czas i zwiększa efektywność Twoich działań marketingowych.

Jak to zrobiliśmy w naszej firmie?

10. ChatGPT

Na koniec, ChatGPT – rewolucyjne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które może generować wysokiej jakości treści tekstowe, takie jak artykuły, posty na blogach, opisy produktów, i wiele więcej. Jest to doskonałe narzędzie dla marketerów, którzy chcą szybko generować angażujący i optymalizowany pod kątem SEO content, oszczędzając przy tym czas i zasoby.

A ChatGPT to bestia. Możesz z nim:

  • Planować posty
  • Analizować dane
  • Stworzyć asystenta, który Cie zna i odpowiada na maile
  • Tworzy grafiki do postów
  • Tworzyć artykuły
  • Poprawiać artykuły
  • Skracać treści na posty
  • Pisać e-maile marketngowe
  • I cuda na kiju, wyobraźnia Cię ogranicza.

Te dziesięć narzędzi do marketingu stanowi tylko wierzchołek góry lodowej w bogatym ekosystemie technologii marketingowych. Wykorzystując te narzędzia, marketerzy mogą nie tylko rozwiązać swoje największe problemy, ale także zrealizować marzenia o efektywnym i skutecznym budowaniu marki w cyfrowym świecie. Pamiętaj jednak, że kluczem do sukcesu jest nie tylko wybór odpowiednich narzędzi, ale także ich mądre wykorzystanie i integracja w ramach spójnej strategii marketingowej.

Pamiętaj, że to dedykowane porady dla Ciebie, jeśli prowadzisz swój biznes online, nie jesteś mistrzem marketingu ale znasz jego wartość, chcesz, żeby na Ciebie pracował i jednocześnie chcesz poświęcać na niego mało czasu.